Przejdź do głównej zawartości

Oczekiwania klienta na co klient zwraca uwagę?

To, co jest istotne dla Ciebie,  szefa firmy, zawiera się w pytaniu: 
Jakie cechy sprzyjają korzystnej opinii klienta na temat świadczonej przez Ciebie usługi? 
Interesujące są te zmienne, nad którymi możemy świadomie popracować, tym samym stale podnosząc jakość usług.  

1) Umiejętności z zakresu budowania wizerunku,
2) Komunikatywność,
3) Pozytywne nastawienie,
4) Umiejętności naturalnego inicjowania,  podtrzymywania  i kończenia kontaktów,
 5) Autentyczne zainteresowanie potrzebami klienta,
Umiejętność ich diagnozy utrzymania na nich koncentracji,
 6) Wyrażanie szacunku dla klienta.


      Osoba, która jest w oczach klienta wiarygodna jako profesjonalny pracownik Twojej firmy jest w stanie być doskonałym ambasadorem sprzedawanych przez Ciebie towarów i usług.
      Wzbudzając zaufanie u współpracowników i odbiorców, budując relacje biznesowe, przyczynia się do budowy pozytywnej opinii o Tobie i Twojej firmie. Niektórzy zapominają o tych ważnych sprawach. Goniąc za nowymi zleceniami, nie przywiązują wagi do holistycznego traktowania swojej firmy, zapewniając jej równomierny rozwój na strategicznych płaszczyznach.
Do nich należy praca nad wizerunkiem.
Postaraj się zrobić na kliencie dobre pierwsze wrażenie. To jest trochę tak, jak randka w ciemno. Jeśli zniechęcisz się na początku, trudno marzyć o udanej relacji. Biznes jest równie wymagający, w końcu tworzą go ludzie. Warto więc włożyć odrobinę wysiłku w tak istotną dla Twojego biznesu linię rozwoju.
Przejmij inicjatywę kontaktu z klientem:
1) Nawiąż kontakt wzrokowy
2) Zwróć ciało w kierunku klienta - postawa "frontem do klienta"
3) Przywitaj klienta zgodnie z przyjętymi w firmie standardami
4) Uśmiechnij się delikatnie i subtelnie
5) Zaproś klienta gestem
6) Okaż zainteresowanie klientem o jego sprawami
7) Szanuj  czas klienta, ale też jego prawo do zadawania pytań, które ułatwią mu podjęcie decyzji.




Wiemy, że trudno jest zadbać o potrzeby klienta, jeśli nie masz ochoty lub czasu "wejść w jego buty". Naucz się aktywnie słuchać klienta i wyciągać wnioski z jego słów, ze sposobu, w jaki się komunikuje, z postawy
i informacji, które przekazuje. Możesz zadać pytania dodatkowe lub podsumować niektóre myśli - klient szuka potwierdzenia, że został dobrze zrozumiany. Dla Ciebie istotne jest, by jak najlepiej klienta zrozumieć, wówczas zwiększają się Twoje szanse na znalezienia satysfakcjonujących rozwiązań.
"Profesjonalizm w każdym calu" - Co zrobić, aby aby tak mówiono, w kontekście Twojej firmy?
Pamiętaj też o swoim stylu, który może Ci pomóc osiągnąć sukces lub skutecznie od niego oddalić.

O zasadach etykiety biznesowej podczas rozmowy telefonicznej uczymy się całe życie. Pamiętaj uśmiechasz się do klienta, nie do telefonu.
Twój biznesowy strój nie musi przypominać munduru, poznaj swoją paletę barw i staraj się wyglądać profesjonalnie, ale jednocześnie przyjaźnie. Ocieplaj swój ubiór twarzowymi akcentami kolorystycznymi.



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kogo widzi Twój klient ?

Wizerunek w Twojej firmie Czy ktoś normalny lubi być lekceważony? W pracy, w rodzinie, w szkole, wreszcie we własnej firmie inni ludzie patrzą na Ciebie, może słuchają, oceniają, wyrabiają sobie o Tobie opinię, komentują Twoje zachowanie, odnoszą wrażenie, że jesteś uosobieniem pewnych cech. Mówisz, że nie masz wpływu na to, co inni myślą na Twój temat. Ale czy na pewno? Jeśli prowadzisz firmę, prawdopodobnie masz 2 fronty, które Cię będą oceniać - klienci zewnętrzni i klienci wewnętrzni.  Najczęściej słyszę :  "Jesteśmy zbyt małą firmą, by inwestować w wizerunek, nie stać nas"  lub  "Jesteśmy zbyt dużą firmą, mamy dobrą sprzedaż, zarabiamy, nie nadążamy z realizacją zamówień, szkoda nam czasu, nie jest to dobry moment, nie chodzi tylko o pieniądze, tylko po co ulepszać coś, co się jakoś kręci?" No właśnie, żaden moment nie jest dobry by wydać pieniądze na marzenia Radomyskiej. Ok, a jakie są te marzenia? To może się wydaje głupie, ale moje marzenia doty